tiistai 10. huhtikuuta 2012

Säkitetty

Pääsiäislomalta on kotiuduttu. :) Oli mukava pääsiäinen mummolassa, mutta kivaa oli silti palata kotiinkin. Kyllä se oma sänky on aina paras sänky.

Pääsiäisen aikaan mietittiin miehen kanssa pihakivetystä, ulkoportaiden laatoitusta ja vähän puutarhajuttujakin. Puutarhajutuista sen verran, että olen muutaman kerran törmännyt eri yhteyksissä näihin Bacsacin ruukku-uutuuksiin. Nää vaikuttais just tosi kivoilta meidänkin pihaan. Olisi nimittäin ihana kasvattaa vähän omiin tarpeisiin salaattiaineksia, mutta perinteinen kasvimaa ei oikein saa mua innostumaan. Olen ymmärtänyt, että näissä säkeissä voisi kasvattaa jopa juurikkaitakin, eli omasta maasta voisi ensi syksynä poimia porkkanaa ja punajuurtakin.

Kuva: inessa.fi


Alunperin mä olin mietiskellyt näitä Kekkilän Viljelylaatikoita, mutta toisaalta nyt tämä kassimalli kuulostaisi kivemmalta vaihtoehdolta. Bacsacin etuina olisi se, että kun viljelyalustaa ei tarvita, säilytys onnistuisi pienessä tilassa, lisäksi olen ymmärtänyt, että näitä Bacsaceja olisi suhteellisen helppo siirrellä paikasta toiseen kasvien kanssa.

Kuva: kekkila.fi
 
Näitä Bacsaceja olisi hauska asettaa ihan kukkaruukuiksi tavallisten ruukkujen seuraksi. Toisivat kivan erilaista tunnelmaa.

Kuva: inessa.fi

Onko teillä kenelläkään kokemusta vastaavista kasvatusalustoista? Tai aikooko joku muu kokeilla esim. näitä Bacsaceja?

1 kommentti:

  1. Meidän parvekepuutarhaan hankittiin viime kesänä 10 ja 14 litrasia. Niitähän vielä siirtelee, mutta jos haluat jotain vähän järeämpää kotipihaan niin ei noita sata litrasia ihan noin vaan hetken mielijohteesta yksin tuumin siirretäkään. Isompia ei edes kaksin. Pikkupussukoihin olin ihan fifty-sixty tyytyväinen. Rosmariini kasvoi, mutta timjami pääsi hengestään. Tosin vika Erittäin todennäköisesti puutarhurissa :)

    VastaaPoista